Úvod > Poradna > Jak stát u vaničkování?

Jak stát u vaničkování?

Nejenom, abysme si my, maminky, neublížily, nebo nepřivodily bolavá záda, ale aby to i pro nás mělo smysl a zapojily při tom ty správné svaly. Zkrátka, abychom cvičily s miminkem.

Mgr. Zuzana Havlíková – fyzioterapeutka s postavením u vany radí:

První co bolí jsou ruce – (svaly paží a ramen) nepředsunovat ruce před sebe, nezavěšovat. Ramena jdou dozadu, lehce šikmo dolu. Levá lopatka jakoby směřovala do pravé kapsy u kalhot. Lokty k tělu – jako bychom chtěly hrát na dudy. Nyní je potřeba se snížit a musíme využít nohy! Jako bychom se chtěly posadit, tlačíme do chodidel,  ramena jsou zpevněná. Pohyby by měly být pomalé, jemné. Stát strnule není dobré.

Já doporučuji stát bosou nohou na zemi. Nedoporučuji žádné podložky u vany či koberečky. Potřebujeme mít dokonalý neklouzavý kontakt.

Mrkněte se na video a naše povídaní se Zuzkou. Zuzka má mnoho zajímavých postřehů a tipů, jak držet tělo a fajn fígle, které nám dokáží lépe pochopit, co se po nás vlastně chce.

Cítit svaly je fajn, neměly bychom cítit takovou tu „nezdravou“ bolest! Často dělat věci a pohyby správně stojí více úsilí a „bolesti“, ale přináší daleko více ovoce a čím je naše tělo posílenější a zvyklé zapojovat ty správné svaly, tím je to pro něj jednodušší a hlavně prospěšnější. A můžete předcházet mnoha problémům.

Nezapomínejte, že bolest má informativní charakter, něco nám sděluje – určitě znáte bolest z námahy, ze cvičení, ale také potom bolest, která vystřeluje, je ostrá, nebo brní, tak tam určitě stop. Alá – pozor – děláš něco špatně. Je potřeba to napravit, případně se s někým poradit.

Bříško lze po porodu nejen na nějakou aktivitu podepřít šátkem – video, jak na to naleznete v příspěvcích níže.

Příště se můžete těšit na video, jak se před vaničkováním rozcvičit a Zuzka nám také poradí, co dělat a jak si zacvičit, když už záda bolí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Top